Sağlık Bilimleri Fakültesi

Akademik Kadro

Şebnem GÜMÜŞÇÜ

Şebnem Gümüşçü,  Dr. Öğr. Üyesi

CV

Lisans eğitimini 1986 yılında Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi YO Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü’nde tamamlayan Şebnem Gümüşcü, 1990 yılında Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü’nden yüksek lisansını, 1996 yılında ise doktora derecesini tamamlamıştır. Lisans eğitimini tamamladıktan sonra, özel gereksinimli çocuklar ve aileleri ile çalışmaya başlamış ve bu alandaki çalışmalarını, 1988 yılında kurucu ortak olarak yer aldığı “MEB Uyum Özel Eğitim Okulu“ ve ‘’Uyum Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’’nde 2018 yılına kadar sürdürmüştür. MEB araştırma bursu ile 1988 yılında Norveç’e gitmiş ve özel eğitim çalışmalarını izlemiştir. “Otistik Çocuklar ve Eğitimleri”, ”Otizm ve Otistik Çocuklar”, “Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi Etkinlikleri” adlı kitapları bulunmaktadır. “Konu Çocuk Olunca” adlı kitapta DEHB bölümünü yazmıştır. 2013 yılında İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’nün açılmasına katkıda bulunmuş ve öğretim üyesi olarak ders vermiştir. Aynı yıl, Ankara Üniversitesi’nden “Aile Danışmanlığı” sertifikasını almıştır. 2017-2020 tarihleri arasında Kıbrıs Sağlık ve Toplum Bilimleri Üniversitesi’nde çalışmıştır. Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde ders vermekte ve Güven Hastanesi Çayyolu Kampüs’te Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Uzmanı/Özel Eğitim Uzmanı olarak çalışmaktadır.

Araştırma Alanları: Özel Eğitim, Standart Gelişim Gösteren Çocukların Gelişim Değerlendirmesi, Özel Gereksinimli Çocukların Takibi, Öğrenme Güçlüğü Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklar, Aile eğitimi

Temel Alanları: Çocuk Gelişimi, 

Otizm ve otistik Çocuklar
1992 - Türkçe, Bilimsel Kitap
ISBN:
TUŞ ŞEBNEM
Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi Etkinlikleri
1993 - Türkçe, Ders Kitabı
ISBN:
TUŞ ŞEBNEM
Farklı İşitsel Uyararılara Karşı Otistik Çocukların davranışları
1995 - Ulusal Hakemli
Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, AksoySongül, GümüşcüŞebnem, ÖzkanSoner
Otistik Bir Çocuğun ve Ailesinin Kısa Süreli Eğitim Porogramlarından Sağladıkları Yarar Bir Vak a sunusu
1994 - Ulusal Hakemli
Türk Psikoloji Dergisi, TUŞ ŞEBNEM
Öğrenme Problemleri Olan Çocukların Ev Ortamında Kaynaştırılması
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,
Erken Girişimde Özel Eğitim Çalışmaları
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,
Otistik Çocukların Davranış Problemleri Otistik Çocuklar ve Özellikleri semineri
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,
Otistik Çocukların Özellikleri Otizm semineri
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,
Norveç te Özel Eğitim Çalışmaları Zihinsel Özürlü Çocukların Eğitimi Semineri
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,
Zihinsel Özürlü Bebeklerin Eğitiminde Kullanılan Ev Programlarının Bebeğin Gelişimine Etkisi
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,
Otistik Bir Çocuk ve Ailesinin Kısa Süreli eğitim Programlarından Sağladıkları Yarar
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,
Zihinsel Özürlü Çocukların Davranış Problemlerini Azaltmada Kullanılan Etkili Bir Yöntem
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,
6 9 Yaş Grubu Otistik Çocuklara Önce ve Sonra Zaman Kavramlarını Sözel Olarak İfade Etme Becerisinin Kazandırılmasında Operant Şartlama ve Tesadüfi Öğrenme Yöntemlerinin Etkilerinin İncelenmesi
Ulusal
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri ,